Drága Barátnőm!

Drága Barátnőm!

Dohányzóasztal átfestése, stencilezése

2018. március 07. - Csilla Artiroka design

Drága Barátnőm!

Nagy vágya volt Péternek egy fiókos dohányzóasztal, így hosszas keresgélés után rátaláltam egy használt fenyőfaasztalra az interneten.  A fenyő sárgás színe nem illett  a nappalinkba ezért átfestettem és kicsit megbolondítottam. 

 

1_feher_dohanyzo_asztal_ohsh.jpg

A fiók azért volt fontos, mert elrejti a távirányítókat, jegyzetfüzetet, tollat, apróságokat, amikre szükségünk van a mindennapokban. Eddig mindig az asztal tetején voltak, amitől rendetlenség érzetem volt, most pedig nagy örömömre elnyeli őket a fiók. 

 

1_asztal_festes_felulrol-collage.jpg

 

Az asztalt kicsit karcos volt, ezért fatapasszal kijavítottam a hibáit. 1 óra múlva kicsit megcsiszoltam a javításokat, majd szárazra töröltem. Utána egy vízbázisú alapozóval lealapoztam, hogy biztosan eltűnjenek a fenyőfa sötét csomói, majd száradás után a Lignocolor termékcsalád fehér színű krétafestékével festettem át. Ez a krétafesték nagyon gyorsan szárad ezért amikor befejeztem az első réteget, szinte azonnal hozzákezdhettem a második réteghez. Amikor elkészültem, a maradék fehér színhez adtam 3 csepp bronz árnyalatot, így egy éppen csillogó, de nagyon halvány festéket kaptam, ami látszik a fehér felületen, de nem hivalkodó. Ezzel kezdtem szép lassan, végig pecsételgetni a festékbe mártott szivaccsal a stencilt.  

 

1_asztal_festes.jpg

Ez türelmet igénylő feladat, figyelni kell, hogy ne legyen nagyon festékes a szivacs, mert könnyen befolyhat a stencil alá a festék, ami nem szép látványt eredményez. Hengerrel gyorsabban haladtam volna, de nagyon kevés festékem maradt, így a nehezebb megoldás maradt. Soronként, szép lassan haladtam a díszítéssel, de megérte, mert sehol sem folyt meg a minta és végül nagyon szép lett az asztal teteje.  

 

1_asztal_feher_wax.jpg

 

Az asztal szélein és a lábakon is szárazecset technikát alkalmaztam, így ott is kapott egy kis izgalmas csillogást a felület.

 

1_asztal_stencil.jpg

Végül finom csiszolópapírral átcsiszoltam, majd portalanítottam. Fehér színű wax segítségével zártam a felületét, amitől sejtelmesen csillogó lett.  

 

 1aztal_festes_fiok.jpg

 Nagyon jól mutat a nappaliban, le is fotóztam neked, de majd gyere át megnézni, mert élőben még szebb! 

Addig is szeretettel ölellek.

01csilla.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://otthon-homesweethome.blog.hu/api/trackback/id/tr6513646042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása