Drága Barátnőm!

Drága Barátnőm!

Rózsaszörp készítése

2018. június 13. - Csilla Artiroka design

Drága Barátnőm!

Tudod, hogy a kertünkben több rózsabokor is található. A piros rózsa idén nagyon sok virágot hozott, így ki kellett próbálnom, milyen rózsaszörpöt tudok belőle készíteni. 

rozsa.jpg

HOZZÁVALÓK:

  • 4 marék rózsaszirom, nálam kb. 60 gramm.

  • 4 citrom kifacsart leve

  • 1,5 kg cukor

  • 2 teáskanál citromsav

  • 2 liter víz

 01rozsa_ohsh.jpg

01_rozsa_60_g.jpg

A rózsát levagdostam, a rózsaszirmokat leszedtem róla és alaposan átmostam őket. Egy nagy lábosba tettem és hozzáadtam 2 liter vizet és feltettem főni.

7_01_rozsaszirom_ohsh.jpg

Addig kell főzni, forralni, míg a szirmok teljesen kifehérednek. Közben élveztem, hogy a konyhámat csodálatos rózsaillat lengi körbe. A levet óvatosan leszűrtem egy sűrű szűrőn keresztül majd beleöntöttem a citromok kifacsart levét és beletettem a citromsavat is. Ettől a piros lé "tűzbe jött" és  még csodálatosabb lett a színe.

8_rozsaszorp_ohsh.jpg

Visszatettem a tűzhelyre és kevergetés közben hozzátöltöttem a cukrot, majd addig főztem, míg el nem kezdett forrni a lé.  (Nem kell forralni, bőven elég ha eléri a forráspontot!) Utána tisztára mosott, csírátlanított üvegekbe töltöttem, majd 90 C fokon 30 percig dunsztoltam. Ez mostantól nagyon egyszerű művelet lett, mert vettem egy befőzőautomatát. Hatalmas darab, éppen, hogy elfér még a kamrában. 

14.jpg

Nagyon okos, be lehet rajta állítani a hőmérsékletet és azt is, hogy mennyi ideig akarok dunsztolni. Így nem kell a tűzhely mellett álldogálni, az automata mindent elvégez helyettem.  14 üveg fér bele, de láthatóan nem kis darab.

12_befozo_automata_ohsh.jpg

Amikor megvettem a Lidlben, egy hölgy odaszólt nekem a boltban, hogy nagyon fogom szeretni.  Hát ma tényleg nagyon megszerettem!  Ha ti is szeretnétek ilyen gépet, érdemes figyelni a LIDL újságokat, mert csak befőzések idején kapható. ( éppen most is, júniusban )  A szörp elkészült, ilyen szép színe van hígítva. Igazán különleges az íze és az illata is. 

16_01_oh.jpg

Készítsd el te is,  erősíti az immunrendszert sőt fiatalít is. De azt is rebesgetik, hogy igazi afrodiziákum, pillanatok alatt el lehet vele csábítani bárkit!  Lehet hamarosan ki is próbálom.  

20_3oh.jpg

Ha te is elkészítenéd, írd meg hogy ízlett, illetve milyen hatással volt rátok. Majd én is elmesélem. 

Szeretettel öllellek!

01csilla.jpg

 

További inspirációkért kövesd a Facebook,  Instagram illetve a Pinterest oldalam, amiket itt tudsz elérni, vagy iratkozz fel a blog jobb felső sarkában az új bejegyzéseimre. 

 

insta_go.jpg
  

A bejegyzés trackback címe:

https://otthon-homesweethome.blog.hu/api/trackback/id/tr9714043742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása