Drága Barátnőm!

Drága Barátnőm!

Levendulaszörp készítése egyszerűen, friss levendulavirágokból

2019. július 29. - Csilla Artiroka design

Drága Barátnőm!

Egy éve készítettem el életem első levendulaszörpjét ami a családunk nagy kedvence lett. Év közben szárított levendulából is megpróbáltam, de sajnos nem sok köze volt a friss levendulavirág szörphöz. 

levendulaszorp_01.jpg

Idén már nagyon vártam, hogy végre elkezdhessem szüretelni a levendulabokrokat a kertünkben és újra neki kezdhessek a levendulaszörp készítésnek. Azt már jó előre kigondoltam, hogy idén minimum dupla adag levendulavirágból készül majd a szörp, de annyi levendulavirág lett a kertünkben, hogy végül egy 7 literes lábost 3/4-ig megtöltöttem levendulavirágokkal.

levendulaviragok.jpg

Nem morzsolgattam le a virágokat, csak a fejüket vágtam bele a lábosba. Élvezet volt csinálni, mert a konyhát csodás levendulaillat lengte körbe.

 

levendulacitrom.jpg

A tetejére rákarikáztam fél kiló citromot, de szigorúan csak olyat, aminek a héja nem kezelt. Én idáig csak az Aldiban találtam ilyet, aminek a csomagolására rá van írva, hogy a héj emberi fogyasztásra alkalmas.

citrom.jpg

Más citrommal nem is próbálkozom, mert nem mérget akarok készíteni,  ( a legtöbb citrom héját mérgező vegyületekkel kezelik) hanem egy finom, illatos levendulaszörpöt, amit az egész család szívesen fogyaszt.  Miután rákarikáztam a citromokat annyi hideg vizet öntöttem a lábosba, hogy teljesen elfedje, majd lefedve, 1 napra a hűvös kamrába tettem. Másnap amikor elővettem, már láthatóan szép színe volt, ami csak fokozódott a citromsav hozzáadása után.  

 

 

 LEVENDULASZÖRP HOZZÁVALÓK:

 

  • 1 kg  citrom

  • egy 3/4 lábosnyi levendulavirág

  • 2 teáskanál citromsav

  • 5 liter víz

  • 2,5 kg cukor  

 

Utána a kezemmel alaposan átnyomkodtam az elegyet és egy szűrő segítségével kiszedtem a citromot és a levendulavirágokat a vízből. Átszűrtem a levet egy sűrű szűrőn,  2 x is, hogy szép tiszta levet kapjak, majd kevergetés közben hozzáadtam a citromsavat és a cukrot is. Hozzáfacsartam még fél kiló citrom levét, ( azt is átszűrtem ) mert mi kicsit fanyarabban szeretjük, de akár el is lehet hagyni aki édesebb ízeket kedveli.   

szorp_levendula.jpg

Utána tiszta, csírátlanított üvegekbe töltöttem és a befőzőautomatában 90 C-fokon, 30 percig  főztem.

befozoautomata.jpg

El is készült, így 1 évig is eláll a kamrában.  Arra kell  figyelni, hogy felbontás után hűtőben kell tárolni,   mert nincs benne semmiféle tartósítószer.

 

levendulaszorp_2.jpg

Legközelebb, ha meglátogatsz, adok neked egy üveggel, hogy a  te családod is megkóstolhassa. Gyere mihamarabb! 

Szeretettel ölellek,

 

 

Megtalálsz még a Facebookon, és az instagram oldalamon is. vagy iratkozz fel a blog jobb felső sarkában az új bejegyzéseimre. 

 

insta_go.jpg

 

  

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://otthon-homesweethome.blog.hu/api/trackback/id/tr5314982646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása