Drága Barátnőm!

Drága Barátnőm!

Első bútorfelújításom

Lakberendezés az utcáról

2018. január 06. - Csilla Artiroka design

Drága Barátnőm!

 

Ez a kis asztal több éve várta, hogy valaki meglássa benne a csodát.  Az utcán szedtem össze egy lomtalanítás alkalmával, valaki már lemondott róla, de nekem nagyon megtetszett a formája és a kecses lábai miatt. Gyorsan felkaptam és hazavittem.  Otthon alaposan letisztítottam és szemügyre vettem. Sajnos nem volt stabil és több réteg repedt festékréteg borította. 

 

 

Először hőlégfúvó segítségével leszedtem több réteg, vastag olajfestéket a bútorról.  Az erős hő felolvasztotta a festékrétegeket és egy spakli segítségével le tudtam tolni a bútorról. A tetejével viszonylag könnyen boldogultam a nagy, sima felület miatt.  A szélek és a lábak viszont jó alaposan megdolgoztattak. 2 teljes délutánom ment rá a régi festékréteg eltávolítására az asztal szélén lévő dísz és a lábán lévő csiga minta miatt. Nagyon vigyáztam, hogy ne égessem meg a fát, ezért inkább lassan haladtam. Amikor végeztem alaposan átcsiszoltam az asztalt, hogy eltávolítsam az esetlegesen rajta maradt apróbb, makacs festékréteget is.

 

Az asztal szélén lévő díszítés alaposan feladta nekem a leckét. Minden igyekezetem ellenére az asztal szélén lévő minta közül sehogy sem sikerült kiszedni a régi festékrétegeket. Ha csiszolóval nekiestem volna a minta örökre eltűnik, amit szerettem volna elkerülni. Végül kipróbáltam a manikűr készletem elektromos reszelőjét és megtörtént a csoda!  Előbukkant egy sorminta, ami olyan volt, mint egy gyöngysor az asztal szélén. Imádtam.

 

Az asztal lapján és a lábán lévő repedéseket mester fatapasz segítségével javítottam, majd simára csiszoltam. Az asztal lábait is ki kellett szednem mert nagyon instabil volt. Letakarítottam a lábak tetején a fa illesztéseket és faragasztóval visszaragasztottam őket. Egy teljes napot hagytam száradni, az asztallapra meg rápakoltam nehezéknek a lexikonjainkat is. 24 óra múlva tökéletes, stabil kis asztalunk volt, már csak festeni kellett. 

 

Egy réteg vizes bázisú lazúr került rá először. Így használtuk hónapokig, mikor rátaláltam egy csodás festékre. A Pentart krétafesték, krémfehér árnyalatával festettem még rá 2 réteget, majd nagyon finom csiszolópapírral átsimogattam az asztal teljes felületét.  A széleket kicsit erősebben visszacsiszoltam, hogy jól látható legyen az asztal szélén a "gyöngysor". 

 

Végül egy puha rongy segítségével zártam, waxoltam a felületét. A család kedvenc fotelje mellé került,  imádom ha rápillantok. Ráadásul ezen fotózom a kis boltom termékeit is. 

 

 

Már várom , hogy találkozzunk, kávézzunk és beszélgessünk egy jót mellette.

Szeretettel ölellek!

01csilla_1.jpg

 

Ha nem akarsz lemaradni az újabb bejegyzésekről, iratkozz fel a blog a jobb felső sarkán, így minden újabb cikkről kapsz majd új értesítést. További inspirációkért kövesd a Facebook, Instagram illetve a Pinterest oldalam, vagy iratkozz fel a blog jobb felső sarkában az új bejegyzéseimre. 

 

  
 

A bejegyzés trackback címe:

https://otthon-homesweethome.blog.hu/api/trackback/id/tr1613553203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása