Drága Barátnőm!

Drága Barátnőm!

Lépcsőfelújítás, festés

2018. május 20. - Csilla Artiroka design

Drága Barátnőm!

Amikor 3 éve megvettük a házat, tudod, hogy a lépcső nagyon kopott és sötét volt. Mutattam akkor neked.  Az oldala sárgára és kékre volt lefestve, így az volt az első, hogy beköltözés után a falakat fehérre festettük körülötte. Már ez is nagyot dobott rajta. Éreztem, hogy a lépcsőnek is fehér színt kell majd adni, egy kis "fűszerezéssel". Azt nem gondoltam, hogy három évig fog tartani, mire elkészülök vele. Nem azért mert ilyen hosszú idő volt felújítani, egyszerűen csak azért, mert minden fontosabb volt ennél, így a házfelújítás  legvégére maradt. 

1_1_elotte_utana.jpg

Leginkább a fotók beszélnek, mesélnek a lépcső állapotáról, de röviden leírom a felújítás menetét.  A lépcső homlokzata műkő volt, amit javítani kellett, mert egy nagy darab kitört belőle. Én ezt 3 éve gipsz segítségével oldottam meg. A burkoló azt mondta hamarosan ki fog hullani a javítás, de eltelt 3 év és meg sem moccant, a helyén van, így bátran lefestettem fehérre a homloklapokat. Rendeltem hozzá stencilt, mert szerettem volna, ha a homloklapokon finom minta jelenne meg.  Mivel a lépcső felújítása váratott magára a stencilt már kipróbáltam 2 bútoron is, ITT és ITT olvashatsz róla. 

szurke_teteje_stencil_1.jpg

Azt hittem egyszerűbb lesz megcsinálni, de kicsit sem volt könnyű. Lépcsőn dolgozni fárasztó, valahogy minden másképp működik mint a bútoroknál.  Nagyon kényelmetlen, és nagy türelem kellett hozzá. Az elején a rutinom ellenére, 2 x is, le kellett szednem amit festettem, mert a stencil alá folyt a festék és rém ronda lett.  Még  jó, hogy vízalapú, Pentart krétafestéket használtam, így azonnal le tudtam törölni, még száradás előtt. 

5_1.jpg

Nagyon nagy különbség van a kettő között!  Ha te is megpróbálnád, ne  nyugodj bele, ha elsőre nem sikerül, töröld vissza, majd mosd le a stencilt is (nehogy megfogja a fehér falat) majd stencilezzetek újra. Másodszorra sem lett tökéletes, de végül Péter javaslatára így hagytam.  Neki nagyon tetszett és miért legyen minden tökéletes? Akkor nem is olyan mintha én csináltam volna, ugye? Így egy kis hibával ugyan, de szerethető. 

5_2.jpg

Javításokkal egy teljes napom ráment a stencilezésre és annyira belefáradtam, hogy több hétig nem is fogtam a kezembe ecsetet. Addig teszteltük, hogy működik, összerugdaljuk-e a homloklapot, ( a szürke műkön nem láttuk a nyomokat)  fent marad-e a minta, vagy felmosásnál lejön-e.  Már így is tetszett a lépcső, sokkal jobb volt mint az üres szürke, műkő.  Arra gondoltunk a fedőlapokat lecsiszoljuk és így hagyjuk.  Péter bevállalta, hogy felcsiszolja, de egyik csiszolónk sem birkózott  meg a kemény akácfával, így lakkozás helyett a festés mellett döntöttünk. 

002.jpg

Gondolkoztam, hogy a Lignocolor, macchiato árnyalatát kapja a fedőlap, de végül egy réteg HARZÓ T16, hídképző alapozó és 2 réteg fehér festékréteg  felvitele után, így mutat most a lépcsőnk. 

2_l.jpg

Ecsettel és hengerrel is dolgoztam, hogy szép legyen a végeredmény. Nem mondanám, hogy tökéletes, vannak a mintában kisebb hibák, több helyen is, de nekünk nagyon tetszik és nem mellesleg, nagyon világos lett az egykor komor lépcső. 

2keszen.jpg

Már több mint egy hónapja használjuk és szuper! A szegélyezés még hiányzik, de már annyira  meg akartam már mutatni neked!

Hamarosan meg kell látodatnod minket, hogy élőben is megcsodáld!

Szeretettel öllelek!

01csilla.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://otthon-homesweethome.blog.hu/api/trackback/id/tr6113810076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása