Drága Barátnőm!

Drága Barátnőm!

Kárpitozás lépésről lépésre

2018. január 30. - Csilla Artiroka design

 Pár éve vettem egy szép formájú, használt széket az interneten, de a csíkos kárpit nagyon nem illet a lakásunkba. Az IKEA fynd részlegén 1500 Ft-ért vettem egy nagyobb méretű, erős szövetdarabot, ami egy kanapé párnája lehetett, és áthúztam vele a széket. 

Először lebontottam róla a régi kárpitot. Csavarhúzót használtam, mert sehol nem kaptam akkoriban kárpitos szegkihúzót. A szék szivacsos része felől dolgoztam, hogy véletlenül se sérüljön meg a szék farésze. Nem volt egyszerű, alaposan megküzdöttem vele. Azt ajánlom, aki belefog egy ilyen felújításba, vegye meg előre hozzá a szerszámokat, mert ezerszer könnyebb dolga lesz, mint egy csavarhúzóval bajlódni. Azóta már én is beszereztem egyet! 

 

Amikor elkészültem, ráhelyeztem a régi kárpitot a fehér anyagra és körbevágtam. Ez a legegyszerűbb módja, hogy biztosan elég legyen az új szövet a behúzandó felületre.  Utána óvatosan bevagdostam a széleket, hogy a sarkoknál szépen be tudjam majd hajtani a tűzés előtt.

Nagy szerencsémre a szivacs tökéletes állapotban volt, (nem úgy mint a kék-fehér széknél)  így azt nem kellett cserélnem.  A fehér, erős szövetre egy mintát vasaltam, majd hosszú tűk segítségével kifeszítettem a  textilt a szivacsos felületre. Ellenőriztem, hogy tökéletesen illeszkedik-e az anyag, majd a széleket visszahajtva tűzőgéppel a helyére rögzítettem. Ez sajnos nagyon igénybe tudja venni a női kezet, szóval csak óvatosan lányok! A profik persze elektromos tűzőgéppel dolgoznak, akkor nincs ilyen probléma.  

A tűzés befejezése után azon gondolkodtam hogy mivel tüntessem el a fém részéket.  Sajnos a közelünkben lévő boltban nem találtam hozzá, nekem tetsző paszományt, így elővettem a maradék fonalaimat és az egyikből horgoltam egy 1 cm széles zsinórt, amit végül ragasztópisztoly segítségével rögzítettem a textilhez.  A képen a felsőrész már elkészült, így nem látszódik a fém kapocs.  

 Mivel ez volt az első kárpitozásom és nagyon hozzám nőtt ez a szék,  megmentettem a régi házból  és az új házban a női gardróbszobába került, ahol minden nap látom és használom. 

 

 

Találtam az interneten egy könyvet amiben lépésről lépésre le van írva a kárpitozás menete. Akit komolyan érdekel letöltheti innen és olvasson bele. 1960-as években írták, tehát még fekete fehér képek és sok magyarázó rajz is van hozzá. 

 

Ha nem akarsz lemaradni az újabb bejegyzésekről, iratkozz fel a blog alján. További  inspirációkért nézd meg a Pinterest oldalam, illetve követheded a Facebook és az Instagram oldalamat is, amiket itt tudsz elérni, vagy iratkozz fel a blog  jobb felső sarkában az új bejegyzéseimre. 

 

  
insta_go.jpg
 

A bejegyzés trackback címe:

https://otthon-homesweethome.blog.hu/api/trackback/id/tr313613989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása