Drága Barátnőm!

Drága Barátnőm!

Fiókos szekrény átfestése

2018. január 13. - Csilla Artiroka design

Az interneten vásárolt fiókos szekrény nagyon koszosan érkezett hozzánk, így első lépésként egy alapos tisztításon esett át.

 

 Zsíroldót használtam. Gumikesztyűben, nyitott ablaknál dolgoztam mert igen szúrós, mérgező szaga volt.  Mestertapasszal kijavítottam a mély karcokat a tetején, majd száradás után finom csiszolópapírral megcsiszoltam, hogy sima felületet kapjak.

 

  Letakarítottam róla a port, majd jöhetett a festés. Az első fehér réteg után pontosan láttam, hogy átvérzik a festék, blokkolóra lett volna szükség de nem volt itthon. Másnap a férjem javaslatára egy sötétebb árnyalattal próbálkoztam. Többször előfordult, hogy amíg egy világos szín átvérzik, egy sötét árnyalatnál ez nem jön elő. Így elővettem  a Lignocolor termékcsalád csodálatosan szép, spanyol szürke árnyalatát és átfestettem a bútort. Nagyon tetszett az eredmény a férjem már itt lecsapott a szekrénykére és sorolta miket fog a fiókokban tartani. Nekem túl férfiasnak tűnt, ezért egy stencil segítségével mintát festettem a tetejére, hogy kicsit nőiesebb legyen.  Amikor elkészültem, egy finom csiszolópapírral visszacsiszoltam a felületét, hogy ne legyen annyira csempe hatása a mintának. 

 

Végül száraz ecset technikával lefestettem az éleket és a fogantyúkat. A száraz ecset technika /dry brush/ nem más, mint egy enyhén festékbe mártott majd nagyon leitatott, szinte száraz ecsettel dolgozol. Nagyon hatásos eredményt lehet vele elérni, én nagyon szeretem. Végül wax segítségével zártam a bútor felületét. A férjem alig bírta kivárni, míg kikeményedik, azonnal birtokba vette a fiókokat. 

Egy kis virággal nagyon nőies darab tud lenni egy szürke bútor. Az, hogy a férjem dolgai vannak a fiókokban? Hagyom örülni egy darabig később úgy is osztozunk!  Jövő héten az IKEA Hemnes tévészekrényünket fogom átfesteni, hiszen egymás mellett vannak a nappaliban. Ha nem akarsz lemaradni az újabb bejegyzésekről, iratkozz fel a blog alján, így minden újabb cikkről kapsz új értesítést. További inspirációkért kövesd a Facebook, Instagram illetve a Pinterest oldalam, amiket itt tudsz elérni, vagy iratkozz fel a blog  jobb felső sarkában az új bejegyzéseimre. 

 
 
  
 

A bejegyzés trackback címe:

https://otthon-homesweethome.blog.hu/api/trackback/id/tr2213571847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása