Drága Barátnőm!

Drága Barátnőm!

Zsúrkocsi alakult át szomorkodó uraságból, ifjú hölggyé

2018. január 09. - Csilla Artiroka design

Mit tehet az ember amikor örököl egy zsúrkocsit, de nem megy a lakás stílusához. Ha nem nagy szentségtörés, és nem egy nagyon drága, antik darabról van szó, akkor átfesti. Nagy viták zajlanak arról, hogy mit szabad és mit nem szabad átfesteni. Mivel ez a zsúrkocsi már javítva volt, és láthatóan nem volt egy szép, antik darab, így az átfestés mellett döntöttem. 

 

 Előtte kemény takarítás várt rám, mert ez a zsúrkocsi évek óta a  sarokban pihent szomorúan. Ott sóhajtozott a rég nem látott finom sütemények és italok után. Mondhatom, hogy megmentettem őkelmét. Zsíroldót kellett bevetnem, hogy megszabaduljak a hosszú évek alatt rárakódott szennyeződésektől.

 Ha te is ezzel szeretnél letakarítani egy bútort, kizárólag gumikesztyűben,  szabad levegőn, vagy nyitott ablaknál kezdj hozzá, mert nagyon erős szaga van. Mindenképp tegyél alá fóliát, ha lakásban használod, nehogy tönkretedd a parkettát. A teraszon lévő kőnek nem ártott. 

Pentart krétafestéket választottam az átfestéshez. Ezzel a festékkel nem szükséges lecsiszolni a bútor felületét, egy takarítás után azonnal el lehet kezdeni a festést. A takarítást azonban nem szabad kihagyni, mert a zsír és a kosz úgyis ledobja a festékréteget. Nekem ennél a bútornál 3 réteg kellett egy szép fehér felülethez. Száradás után finom csiszolópapírral átsimogattam a bútort, amitől csodás selymes felületet kaptam. 

A szélein  erőteljesebben rányomtam a csiszolópapírt, így Shabby Chic hatást értem el. Végül a Lignocolor wax, szintelen árnyalatával zártam a felületét. Nekem eddig az összes kipróbált wax közül ez vált be legjobban. Sokkal hamarabb kikeményedik mint a többi wax és nincsen kellemetlen szaga sem. 

A tálca jobb sarkába stencil segítségével festettem egy kis Eiffel torony mintát. Szerintem ettől a komor uraságból csodálatos hölgy lett.  A férjemmel fel is avattuk egy pohár pezsgővel.  Ha nem akarsz lemaradni az újabb bejegyzésekről, iratkozz fel a blog alján. További inspirációkért kövesd a Facebook, Instagram illetve a Pinterest oldalam, amiket itt tudsz elérni.

 
  
 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://otthon-homesweethome.blog.hu/api/trackback/id/tr6913561167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása